Gun jezelf de tijd om echt te leven

We hebben alles. Behalve tijd. De abtprimaat van de benedictijnen Notker Wolf beziet de tijd op zijn eigen spirituele wijze. Bepaalde dingen kun je nu eenmaal niet onder tijdsdruk doen. Probeer eens snel te mediteren of snel een goed glas wijn te drinken. “Tijd is leven”, stelt hij, “en om echt te leven heb je tijd nodig”. Jezelf tijd gunnen, de tijd nemen en je tijd bewust leven, dat is de ware levenskunst. Tijd is begrensd en is kostbaar. Ze is niet te koop maar een geschenk dat aandacht behoeft. In 24 bespiegelingen geeft Notker Wolf zijn visie op tijd: over de zin van de zondag, het tijdsbegrip van de monniken, met volle aandacht in het leven staan, tijd om te dromen en te groeien en dankbaarheid.

Is Gun jezelf de tijd om echt te leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Gun jezelf de tijd om echt te leven