Haagse huizen van Oranje

De Oranjepaleizen vormen al meer dan vierhonderd jaar het decor voor het vorstelijk leven. Ze zijn symbool van stadhouderlijke en later koninklijke macht. Paleis Noordeinde en Huis ten Bosch kennen wij als de functionele paleizen, maar vanaf het moment dat in 1585 de eerste Oranjestadhouder besloot op het Binnenhof te gaan wonen, liep het aantal vorstelijke woningen op tot in de tientallen. Van monumentale paleizen tot landelijke villa’s en zelfs een ‘gewoon’ rijtjeshuis. Het heeft Den Haag gemaakt tot de elegante hofstad die het nog altijd is. In 'Haagse huizen van Oranje' vertelt Paul Rem over de roemrijke geschiedenis van de vorstelijke verblijven en hun bewoners.

Recensies (1)

Is Haagse huizen van Oranje het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Haagse huizen van Oranje