Half

Rank 1594 Gelezen 44 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 95 Favoriet 4 Recensies 17
Non-fictie Artikelen 3 Lijsten 2   Topics 0

Haroon Ali heeft een Pakistaanse vader en een Nederlandse moeder. Na hun scheiding hertrouwde zijn vader met een Pakistaanse en kreeg nog een zoon. Haroon is dus half, maar zijn halfbroer is heel.

In een openhartige brief aan zijn broer vertelt Haroon over zijn vervlochten wortels, de afwezigheid van hun vader en de beladen tocht die hij maakte door zijn vergeten vaderland, van noord naar zuid. Welke sporen zijn daar nog te vinden van zijn familiegeschiedenis? En wat voor land treft hij aan in de eenentwintigste eeuw? Haroon reist door een mijnenveld van botsende identiteiten, verstikkende dogma’s en onhoudbare tradities. Hij vecht voor de acceptatie van zijn geaardheid en moderne levensstijl, maar blijft hunkeren naar de goedkeuring en liefde van zijn vader. Zal hij die uiteindelijk krijgen?

Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
17 september 2020
17 september 2020

Nicole van der Elst Hebban Recensent

Het beste van twee werelden

door: Nicole van der Elst 1 like ebook

'Waar kom je vandaan?' Steeds vaker werd journalist Haroon Ali deze vraag gesteld en zijn antwoord was simpel: Alkmaar. Geboren uit een Pakistaanse vader en een Nederlandse moeder zag hij zichzelf als een Nederlander met een ietwat exotisch uiterlijk. Toch merkte hij dat steeds meer mensen naar...

Reacties op: Half