Handicap

Gelezen 30 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 22 Favoriet 1 Recensies 0
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
Geschiedenisleraar Herman van Zelm is getrouwd met de gedeeltelijk invalide Stefanie, een ex-leerlinge van hem. Tijdens een weekje herfstvakantie in Tunesië blijkt hij steeds minder opgewassen tegen de verstikkende levensvreugde en de harde lach waarmee ze haar handicap naar de achtergrond dringt. Als Stefanie ?s avonds laat met haar rolstoel het hotelzwembad inrijdt en verdrinkt, zijn er verschillende mensen die niet in Hermans onschuld kunnen of willen geloven.

Herman gaat terug naar Tunesië. Om de laatste sporen uit te wissen of om zelf de dader op te sporen? Hoe het ook zij, hij komt steeds meer klem te zitten. Collega?s, een vermoeiende reisgenoot die hem op de zenuwen werkt, een onderzoeker van de levensverzekeringsmaatschappij die het geld moet uitkeren, en last but not least het zusje van Stefanie ? waarom gunnen ze Herman geen rust, wat willen ze van hem?

Pockets populaire fictie
Prometheus, Uitgeverij