HARD

Hard

Rank 2279 Gelezen 16 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 14 Favoriet 1 Recensies 3
Non-fictie Top25's 3   Topics 0

Op een bepaald moment in het leven krijgt iedereen ermee te maken: vreselijke hartenpijn. Je wordt verliefd, je denkt dat je de man of vrouw van je leven bent tegengekomen en plotseling verdwijnt hij of zij uit je leven. Van de ene dag op de andere eet je niet meer, slaap je niet goed, sluit je je op, ga je te veel drinken, lig je liever in een bolletje op de grond dan in je bed en staat het huilen je nader dan het lachen. En vooral: je hart doet zeer.
Maar kan dat wel? Kan een hart pijn doen? En hoe kan het dat een persoon zo'n leegte kan achterlaten en jou zoveel pijn kan bezorgen dat je denkt dat je gaat sterven?
In HARD doorbreekt Leen Dendievel het taboe dat er nog steeds hangt rond liefdesverdriet. Ze neemt je mee op een trip door het land der liefde, van de roze naar de donderwolk. Ze bekijkt het emotionele en het fysieke aspect van een gebroken hart en beantwoordt wat je altijd al wilde weten: kan je sterven aan een gebroken hart?

Gezondheid & Psychologie
Horizon
03 oktober 2016
9789492159953 , 9789492159946 , 9789492626455 , 9789492958310

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50 Bestel het e-book € 9,99

Lezersrecensies (3)

Leerrijk

door: Sabine1975
Ik wist niet dat hartzeer zoiets technisch was en dat je er werkelijk aan kan sterven.

Te theoretisch

door: Lieve Baken 1 like
Vond het boek erg theoretisch en technisch... Het boeide me niet. Op de een of andere manier voel ik ook geen persoonlijk verhaal , maar eerder een studie project gemaakt door de schrijfster met vele verwijzingen van anderen.

Hard

door: Musquito (Lindsay Cornette) 1 like
Uiteindelijk krijgen we er allemaal mee te maken: hartzeer. Het boek beschrijft goed wat het hartzeer inhoudt en wat de oorsprong daarvan is. Zonder verliefdheid & liefde, kun je geen hartzeer oplopen. Liefdesverdriet wordt zelfs vergeleken met een rouwproces om een dierbare. Ook wordt er...
ebook