Haring aan de Seine

Marjoleine vertrekt in de jaren tachtig met haar 14 jaar oudere liefde Boy naar de Franse hoofdstad om samen een nieuw leven op te bouwen. Er waait op dat moment een frisse wind - de net gekozen socialistiche president Mitterand belooft verandering. Samen starten ze een bescheiden winkelketen, waarin ze haring, paling, zalm en kaviaar verkopen. Al snel wordt het een succes. Ze krijg een boeiend sociaal leven en hun zoon wordt geboren. Ze vinden steeds makkelijker hun weg in de complexe stad. Maar er zit een keerzijde aan hun succes: Boy gaat meer en meer drinken en Marjoleine raakt hem langzaam maar zeker kwijt. Toch blijft ze.

Haring aan de Seine is een nieuw autobiografisch relaas van Marjoleine Oppenheim-Spangenberg, die we in Over zij en ik hebben leren kennen als een auteur die subtiel de vinger op zere plekken legt. Dit verhaal over afhankelijkheid en medeverantwoordelijkheid binnen een relatie zal herkenbaar zijn voor velen.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Haring aan de Seine het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Haring aan de Seine