Harpie

Harpie

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Harpie is een veel te slimme jonge vrouw die geïsoleerd leeft. Haar vriend heeft haar verlaten voor een ander en Harpie is radeloos. Ze mist zijn aandacht en de seks. Haar enige metgezel is de duivel, die haar uitdaagt het gewone leven op zijn kop te zetten en gedragsregels te overschrijden. Al snel ontstaat een bont plan: waarom niet de fundamenten van de wereld, de Liefde en de Dood, samenbrengen om er samen rijk van te worden. Kun je de gevestigde orde omverwerpen en er zonder kleerscheuren vanaf komen? Wanneer ben je niet onschuldig meer?

Talloze mannelijke schrijvers schreven succesvolle, door de critici bejubelde boeken over hun seksuele ontplooiing – denk aan klassiekers als 'Ik, Jan Cremer', de boeken van Henry Miller en Jan Wolkers – maar vrouwelijke tegenhangers ontbreken in Nederland. Tot op dit moment. Hannah van Binsbergen voert een jonge vrouw op die onbevreesd en schaamteloos haar seksualiteit viert en grenzen opzoekt of nonchalant overschrijdt. Waarom mogen mannen wel waar Harpie scheef op wordt aangekeken?
'Harpie' is een roman vol filosofische vragen, over ethiek en moraliteit.
Uitgeverij Pluim
30 januari 2020