H@ck

Het instituut

Gelezen 108 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 101 Favoriet 14 Recensies 11
Young adult Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

In de Bange Jaren stond de Derde Wereldoorlog op het punt van uitbreken en de aarde dreigde intussen ten onder te gaan aan het veranderende klimaat. Economische groei was het enige dat telde. Gelukkig ontstond er een tegenbeweging. Steeds meer mensen begonnen op eigen houtje duurzame projecten te ontwikkelen en maakten zich hard voor een betere wereld: sinds de Grote Ommekeer gaat het weer beter met de aarde. Het resultaat is een ideale wereld, volgens de vijf nieuwe leiders. Maar als je je niet aan hun regels houdt...

Wanneer Holden Winters een oude bunker ontdekt met spullen uit de Bange Jaren, heeft dat grote gevolgen. De smaak van ananas uit blik overtreft alle vita en shakes die hij ooit geproefd heeft. En de vuurpijlen die hij vindt en afsteekt tijdens Happy Day zijn veel mooier én vooral echter dan de kunstmatige vuurwerkshow die elk jaar georganiseerd wordt. Maar Holden blijft niet ongezien en wordt opgepakt door de handhavers. Die zijn echter iets heel anders met hem van plan dan hij had verwacht. Holdens zus Prissy ontvangt intussen mysterieuze berichtjes van een onbekende op haar camphone. Hoe kan het dat de afzender alles van haar weet, maar zij niets van hem? En waarom heeft ze het gevoel dat er iets niet klopt aan de arrestatie van Holden?

Kind & Jeugd , Young Adult
01 augustus 2019
16 maart 2021

De ideale wereld, toch?

door: Noor te Velde 1 like

‘Hij laat de brandende papieren vallen. Ik kijk gebiologeerd toe hoe de vlammen als een vuurspuwende draak over de balie dansen. Stel je voor dat het misgaat. Dat er een heuse brand uitbreekt, net als toen bij papa en dat ik… Ging er bij papa geen alarm af?’

Holden leeft in dé ideale wereld,...

Reacties op: Het instituut