Omslag-deel-1-voor-1-644x1030

Heer Bommel en ik

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Bezorgd door Klaas Driebergen

Marten Toonder schreef een grote hoeveelheid essays, artikelen en ander ‘beschouwend proza’. Tezamen met zijn korte verhalen verschijnen al deze verspreid verschenen stukken voor het eerst compleet in boekvorm in een vierdelige reeks, ‘Het complete proza van Marten Toonder’.

In dit eerste deel, Heer Bommel en ik, zijn al Toonders essays, lezingen, voorwoorden en ingezonden brieven over de Bommelverhalen samengebracht. Ook de voorwoorden die hij schreef bij alle 177 Bommelverhalen uit de 40 banden van Heer Bommel – Volledige werken – De dagbladpublicaties van uitgeverij Panda zijn integraal opgenomen. Daarnaast bevat dit deel de artikelen die Toonder schreef over strips in het algemeen: een onderwerp waarin hij als ‘vader van het Nederlandse beeldverhaal’ decennialang de deskundige bij uitstek was. Enkele stukken zijn nooit eerder gepubliceerd. Een schat aan informatie voor de Bommel- en stripliefhebber.

Literaire essays
Het complete proza van Marten Toonder
Klaas Driebergen
26 mei 2017
01 maart 2019

Koen Driessens Hebban Recensent

Tom Poes en de holenmensen

door: Koen Driessens

Nederlands grootste stripauteur Marten Toonder brengt 12 jaar na zijn dood nog niet eerder in boek verschenen werk uit. Geen Tom Poes-strips helaas, maar nagelaten essays en korte verhalen die tot begin volgend jaar in vier delen zullen verschijnen. In het eerste deel zijn Toonders beschouwingen...

Reacties op: Heer Bommel en ik