Heilige onrust

Veel vrijzinnigen, kerkverlaters en seculiere zoekers leven in het besef van iets groters en sterkers dan zijzelf, maar kunnen dat moeilijk onder woorden brengen. Voor hen schreef Frits de Lange "Heilige onrust". De Lange gaat op zoek naar de kern van de joods-christelijke traditie en actualiseert haar door zich te identificeren met hedendaagse pelgrims. Voor hen is niet langer Santiago de Compostela of het hiernamaals de bestemming, maar de spirituele en fysieke ervaring van de reis zelf. De pelgrim 2.0 ervaart volgens De Lange het leven in zijn naakte essentie, door de erkennen "dat er iets is dat ervoor zorgt dat we de ene voet voor de andere blijven zetten." Om te doorgronden wat dat "iets" behelst, laat De Lange zich inspireren door theologen als Augustinus en Bonhoeffer, filosofen als Nietzsche en Derrida, en schrijvers als Sándor Márai en Leonard Cohen.

Is Heilige onrust het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Heilige onrust