Heimwee naar peking

Tafeltennis is jouw sport. Je bent de nummer twee van Europa, achttien jaar oud en zit barstensvol ambitie. Dus wil je naar China, het Mekka van

het `ping pang qiu . Duizenden profs die het spel tot in de perfectie beheersen.

Bettine Vriesekoop reisde in 1980 onder barre omstandigheden naar China, een voor het Westen gesloten communistisch land. Iedereen op de fiets en in Mao-pak. Laverend tussen onbegrip, fascinatie, humor en sympathie beschrijft ze haar ervaringen vanaf haar eerste stap op Chinese bodem. Terwijl China zich langzaam opent als een roos, lezen we hoe ook Bettine zichzelf leert kennen een opmerkelijke parallel.

Met deze persoonlijke kroniek, die in 1994 voor het eerst werd uitgegeven, bewees Bettine Vriesekoop haar dubbeltalent als topsporter en auteur.

Is Heimwee naar peking het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Heimwee naar peking