Heineken

Heineken - Een leven in de brouwerij

Gelezen 14 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 2
Non-fictie Lijsten 2   Topics 0

Dit boek verscheen in 1996 bij uitgeverij SUN. Dit is een volledig geactualiseerde editie.

Met de verschijning van haar onthullende biografie van de bijzondere brouwerij en haar even spraakmakende eigenaar deed Barbara Smit bijna twintig jaar geleden al flink wat stof opwaaien, niet in de laatste plaats door de felle tegenstand van Freddy Heineken zelf. Voor deze editie heeft Smit veel nieuwe bronnen weten aan te boren, waardoor ze een nog diepgaander en vermakelijker verslag kan bieden van het verhaal achter Heineken, het bier en de familie. Meer dan tien jaar na zijn overlijden geldt Freddy Heineken als een iconische zakenman en heeft zijn familie nog altijd de touwtjes in handen. De brouwerij is een van de grootste ter wereld en nog altijd onafhankelijk. Al blijft het afwachten hoe lang Heineken weerstand zal bieden aan toenaderingen van grote rivalen op het hoogtepunt van de wereldwijde Bieroorlogen. Dit volledig bijgewerkte en uitgebreide boek van Barbara Smit zit boordevol vers materiaal over het bruisende verhaal van Heineken, met en zonder Freddy.

Na haar bestseller Heineken schreef Barbara Smit nog een ander spraakmakend boek: Kwaad bloed. Over de rivaliteit tussen twee broers en hun multinationals Adidas en Puma, dat ook in het Engels verscheen. 'Een complete, goed geschreven studie over de fascinerende opkomst van Heineken als mondiaal biermerk. Smits speurwerk heeft bovendien veel smakelijke details opgeleverd over de manier waarop Freddy Heineken het bedrijf na de Tweede Wereldoorlog omhoogstootte tot een ontzagwekkende multinational met een ijzersterk merk.

Geschiedenis & Politiek , Management & Organisatie
23 oktober 2014
9789035141094 , 9789061684602 , 9789035142039

De man en zijn bier

door: Ruud Rooimans 1 like

Is het nu wel of niet waar? In 1999 heeft Barbara Smit in een interview bij Barend en Van Dorp, naar aanleiding van het verschijnen van haar boek De overdracht, nog aangegeven dat er géén volgend boek over Heineken zou komen. En nu is er toch een ‘nieuwe’ uitgave op de markt. Met De overdracht...

Reacties op: Heineken - Een leven in de brouwerij