Heremijntijd

Heremijntijd vormt hier niet de kreet van een godsdienstige die . zijn horloge kwijt is, maar een uiting van de verwondering die al aan het werk van Gerrit Komrij ten grondslag ligt, verwondering over een maatschappij, een politiek en kunstzinnig leven, waarin de leeghoofden het hoogst te paard zitten. Heremijntijd bevat een keur aan losse opmerkingen, citaten, polemieken, schijnbare idylles, korte verhalen, microscopische ontledingen, exercities, ketelmuziek, spiegelgevechten en kanonnades. Een potpourri van proza, die maar één doel heeft: koppensnellen onder de lilliputters.* Het zou er in de Nederlandse literatuur een stuk gezelliger aan toegaan, als niet Komrij steeds roet in het eten gooien. - Sybren Polet* Vele mensen zullen denken dat er gelachen moet worden om Komrij. Mis. Als u dat lachen na tien pagina's niet is vergaan, dan weet ik het niet meer, dan is er echt iets met u aan de hand. - Robert Loesberg

Is Heremijntijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Heremijntijd