Het bekende weg

Het bekende weg

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Laten we er geen doekjes om winden: alles is het begin van een afscheid. Eerste auto's gaan kapot en nemen herinneringen mee. Mensen gaan zomaar dood. Je beste vriend verhuist naar Amerika. Dromen blijken illusies. Huizen worden te klein, leugens te groot. Je verliest jezelf in gedoe in je kop. Jaren komen niet meer terug. Keuzes sluiten paden uit. En ineens is het bekende weg.
'Het bekende weg' van Merel Morre is een dichtbundel over afscheid. Over verlies, in het klein en in het groot. Over missen en raken.
Merel Morre (1977) schrijft toegankelijke, talige gedichten. Vaak zet ze je even op het verkeerde been om je daarna met een glimlach en nét andere blik naar iets alledaags te laten kijken. Scherp en kwetsbaar tegelijk raakt ze de kern en haar lezers.
Bij Palmslag verschenen drie succesvolle dichtbundels van haar hand: 'Met mijn ogen dicht ik alles heel' (2013), 'Een bundel geluk' (2015) en 'Dons op mijn tanden' (2015). Merel, van 2013 tot 2015 onder meer stadsdichter van Eindhoven, heeft meer dan 21.000 volgers op Twitter. Van haar bundels werden al enkele duizenden exemplaren verkocht.
Poëzie
Poezie