Het beste wat we hebben

Volkskrant:
NRC:
De Morgen:

Het beste wat we hebben

Rank 6574 Gelezen 1058 Aan het lezen 39 Wil ik lezen 592 Favoriet 61 Recensies 23
Literatuur & Romans Artikelen 8 Newsroom 1 Lijsten 7 Spots 17 Hebban 1000 568   Topics 0

Het beste wat we hebben is een boek over stoppen met almaar doorgaan en stil blijven staan, over de complexiteit van collectief oud zeer, over hoever de schaduwen van het verleden reiken, over afscheid durven nemen, over de schoonheid van echte soorten samen, over wat een mens kan doen in een wereld zoals die van nu.

Deze roman is het eerste deel van een trilogie waarin Griet Op de Beeck een voor haar erg belangrijke thematiek tot op het bot wil proberen uit te spitten. Drie boeken, perfect afzonderlijk te lezen indien gewenst, met drie perspectieven op eenzelfde problematiek, die telkens de ruimte krijgen. Omdat sommige dingen niet simpel te vertellen zijn.

Literaire non-fictie algemeen
Prometheus
26 september 2017
26 september 2017

Het leven moeilijk durven laten zijn

door: Helena van Dijk 4 likes

Dat de drieënveertigjarige Lucas geen overwegend gelukkig mens is, ook al noemt zijn vrouw hem meestal Lucky, is al snel duidelijk in Het beste wat we hebben, de nieuwe roman van Griet Op de Beeck (1973). Lucas staat op de reling van een eenentachtig meter hoge brug en beseft dat hij het leven dat...

Reacties op: Het beste wat we hebben