Het boek van de maan

Rank 8892 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In Het boek van de maan deelt Maggie Aderin-Pocock de meest fascinerende feiten en anekdotes over de maan. De maan heeft de mens altijd aangetrokken. Die aantrekkingskracht mag zelfs vrij letterlijk genomen worden: de maan bepaalt de getijden, de lengte van de dag en het wisselen van de seizoenen en heeft dus een hoofdrol in het verhaal van onze planeet. Hierbij draait zij zo langzaam om haar eigen as dat we vanaf de aarde altijd dezelfde kant zien. In deze unieke ode aan de maan neemt maanexpert Maggie Aderin-Pocock lezers mee op een reis door het verleden, het heden en de toekomst van de maan. Ze vertelt wat de maan eigenlijk is, hoe die is ontstaan en hoe het precies zit met de maancyclus. Maar ze heeft ook aandacht voor hoe verschillende culturen door de eeuwen heen naar de maan hebben gekeken, erover hebben nagedacht, gedicht en gefantaseerd. Vijftig jaar geleden zette de eerste mens voet op de maan. Op basis van de laatste wetenschap brengt Aderin-Pocock in kaart wat de toekomst zal brengen: gaan we terug naar de maan of zal zij zelfs een lanceerplatform worden voor verdere reizen?
Atlas Contact