Het brein in je buik

De enorme invloed van je darmbacteriën op je gezondheid De bacteriën in je ingewanden bepalen mede hoe je oud wordt, hoe je hormoonhuishouding eraan toe is, hoe je huid eruit ziet en wat je gewicht is. Hoe vatbaar ben je voor allergieën, hoe gevoelig is je weerstand? In je buik wordt dus veel bepaald! De minuscule organismen die in de darmen leven, zijn altijd een onderbelicht deel van ons lichaam geweest. Maar recente studies tonen aan dat het uiterst belangrijk is om zorgvuldig om te gaan met deze bacteriën. Onze westerse leefstijl brengt onze darmbacteriën, en daarmee onze gezondheid, in gevaar. Door de juiste voeding en levensstijl breng je echter balans in je lichaam en ingewanden, zul je je energieker voelen en gezonder blijven.

De auteurs Justin Sonnenburg en Erica Sonnenburg brengen deze wetenschappelijke informatie op een uiterst toegankelijke manier, gelardeerd met praktische tips. Justin behaalde zijn PhD in biomedische wetenschappen aan de universiteit van Californië. Na zijn studie specialiseerde hij zich in de werking van microben in de ingewanden. Hij heeft vele publicaties en bekroningen op zijn naam staan. Erica behaalde eveneens haar PhD in biomedische wetenschappen aan de universiteit van Californië. Vooraanstaande medische tijdschriften publiceerden haar artikelen. Tegenwoordig werkt zij als senior onderzoeker in de microbiologie en immunologie aan Stanford, waar zij zich vooral bezig houdt met de rol van voeding op de spijsverteringmicroben.

Toon details

Is Het brein in je buik het boek voor jouw Reading Challenge?
Op naar de challenge

Populaire boeken in hetzelfde genre

Gesponsord

Reageren op Het brein in je buik

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie.