Het cabaret van Kopspijkers

De wereld zal nooit meer dezelfde zijn, voorspellen kenners op 11 september 2001. Direct al de dag erna komen vier jongens bijeen om een nieuw, humoristisch onderdeel van het tv-programma Kopspijkers te bedenken. Ze besluiten imitaties te doen van personen die in een betreffende week prominent in het nieuws zijn geweest. De rest is geschiedenis. In een tijd waarin de grens tussen werkelijkheid en parodie soms flinterdun lijkt, groeit de populariteit van het Kopspijkers-panel naar grote hoogten. Daarom is dit boek, waarin de bonte stoet van hoofdrolspelers van de afgelopen jaren voorbijtrekt, in meerdere opzichten historisch te noemen.
'Een politicus die in satire wordt neergezet, wordt een klein beetje belachelijk gemaakt. Is dat nou erg? Ik vind dat helemaal niet erg. Omdat Nederlanders heel goed onderscheid kunnen maken tussen satire en wat de werkelijkheid is, denk ik.' - Frank de Grave in AT5-programma Duivels
'Hoe die cabaretjongens typetjes neerzetten is weergaloos. Ik heb mijzelf daar ook langs zien komen en dan schrok ik en dacht: dat ben ik echt.'
Herman Heinsbroek in VARA TV-Magazine
'Twee kleine puntjes van kritiek: allereerst, Wouter draagt zijn trouwring aan zijn andere hand, en ten tweede is Wouter vegetariër, dus hij zou nooit een kroket eten zoals in de laatste uitzending gebeurde.'
Barbara Bos over de imitatie van haar man Wouter in een kaartje aan de redactie van Kopspijkers

Is Het cabaret van Kopspijkers het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het cabaret van Kopspijkers