Het complot van de kerken

Het complot van de kerken

Dit boek is een vervolg op -Terugkeer van de herder van Hermas- maar kan ook afzonderlijk worden gelezen. In dit deel staat de leer van de drie-eenheid centraal. Deze leer wordt door de auteur gelijkgesteld met de door Johannes voorspelde ‘onnoembare leugen’ die het christendom en de wereld zou inpalmen. De komst van deze leer is vermeld in het Nieuwe Testament alsook de opkomst van het Vaticaan die deze leer nog steeds uitdraagt. Om de codes te kraken die hiermee verband houden is gebruik gemaakt van gematria, een leer die een getalswaarde toekent aan iedere letter van het Hebreeuws alfabet.

Daarnaast wordt er door de auteur uitgebreid aandacht besteed aan de noodlottige gevolgen van deze leer en de culminatie ervan in tot dusver; twee wereldoorlogen! Helaas doet dit alles vermoeden dat de grootste strijd onder de volkeren nog moet losbarsten omtrent de status van Jeruzalem en het zionisme. Zodat iedereen zonder onderscheid, althans volgens de Apokalyps van Johannes, een kant zal moeten kiezen.

Religie & Spiritualiteit
Esoterie algemeen
Aspekt B.V., Uitgeverij
28 juni 2021
15 november 2021

Reacties op: Het complot van de kerken