Het dansende licht

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Als je op de kaart kijkt van het Rijk van Unauwen, zie je ten noorden van de westelijke Havenstad de burcht Iduna. Ten zuiden van die stad, bij een uitmonding van de Witte Rivier, kun je een vuurtoren zien de enige die op oude kaarten staat...
Zo begint 'Het dansende licht', het titelverhaal van dit boek, over de vuurtorenwachter die niet dansen kon.
Tonke Dragt weet haar lezers altijd weer helemaal in haar boeken te trekken. Je bént de hoofdpersoon, je loopt rond in zijn wereld en beleeft zijn avontuur... Ook haar korte verhalen hebben die magie. In deze bundel staan er zes: langere en kortere, sommige eerder gepubliceerd, andere nog nooit in boekvorm verschenen.
Ieder verhaal is in kleur geillustreerd door een andere tekenaar: Tonke Dragt zelf, Hans Kresse, Lydia Postma, Ted van Lieshout, Philip Hopman en Annemarie van Haeringen.
Het zijn sprookjes, het zijn avonturen, het zijn verhalen over goed en kwaad.
Ze dragen allemaal het stempel van Tonke Dragt, die niet voor niets werd bekroond met de Griffel der Griffels!
Kind & Jeugd
Uitgeverij Leopold B.V.