Het doel

Het doel

Gelezen 13 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 1
Non-fictie Top25's 3   Topics 0

Al dertig jaar een internationale managementbestseller!

Het doel heeft het managementdenken in de westerse wereld veranderd. Goldratt werd door het tijdschrift Fortune uitgeroepen tot ‘goeroe van de industrie’. Door Business Week uitgeroepen tot ‘genie’.

In een spannend detectiveverhaal vecht Alex Rogo voor het behoud van zijn bedrijf. Met hulp van een oud studievriend slaagt hij erin om conventionele denkwijzen aan de kant te schuiven. Op deze manier handelt hij op een originele manier. Elk proces blijkt beperkingen te hebben die echte groei en ontwikkeling belemmeren. Het verhaal verklaart de basisprincipes van de beperkingentheorie. Dit is de Theory of Constraints, ontwikkeld door Eliyahu Goldratt.

Al meer dan zes miljoen exemplaren wereldwijd verkocht!

Eliyahy Goldratt is bij miljoenen lezers een begrip als wetenschapper, leermeester en managementgoeroe. Over de hele wereld passen economen en managers zijn gedachtegoed toe in hun eigen organisaties.

Business & Management
Spectrum
15 november 2017

Lezersrecensies (1)

Managementboek in de vorm van een roman

door: MarieWen 1 like
Dit is een management boek in de vorm van een roman. Verwacht geen mooie zinnen maar een verhaal waarin the theory of constraints prima wordt uitgelegd zonder allerlei managementtaal of achterliggende theorien en bewijzen. Geen lesboek, maar een toegankelijke instapper om the theory of constraints...