Het donker

Het donker

Rank 19 Gelezen 25 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 145 Favoriet 1 Recensies 11
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0
In Het donker van Carnegie Medal-genomineerd auteur Emma Haughton reist EHBO-arts Kate North naar Antarctica om een overleden arts op het VN-onderzoeksstation te vervangen.

Het leven van spoedeisendehulparts Kate North staat op zijn kop door een persoonlijke tragedie. Wanneer ze de kans krijgt om aan de slag te gaan bij het VN-onderzoeksstation op Antarctica grijpt ze die zonder twijfel met beide handen aan. Op Antarctica zou niemand haar kennen – en niemand dus weten over haar tragische verleden. Eindelijk geen medelevende blikken en mensen die vragen hoe het met haar gaat.

Maar terwijl het station in een totale winterduisternis gehuld wordt, begint Kate te vermoeden dat de dood van haar voorganger niet toevallig was. En hoe meer vragen ze stelt, hoe gevaarlijker het wordt voor iedereen…

Een huiveringwekkende, claustrofobische thriller met sterke personages en een geweldige setting.

‘Zenuwslopend spannend, aangrijpend en onvoorspelbaar. De setting is totaal uniek en gevaarlijk. Het donker is werkelijk angstaanjagend.’ Allie Reynolds

Thriller
Luitingh Sijthoff