Het dopamine-effect

Oneindig scrollen op je smartphone, notificaties checken, series bingewatchen, vapen, roken, alcohol drinken, snacken; veel mensen – en met name jongeren – leven van dopamineshot naar dopamineshot. Het kortstondig genot ligt tegenwoordig voor het oprapen.
Maar er is een keerzijde. Al deze leuke dopaminerushes hebben een negatieve impact op ons dopaminesysteem. We raken overprikkeld, verliezen onze motivatie voor andere dingen, krijgen meer uitstelgedrag, hebben een steeds kortere spanningsboog en het normale dagelijkse leven voelt aan als ‘saai’ of maakt ons zelfs depressief.
Gelukkig is er goed nieuws! In dit boek leggen gedragsexpert Paul Smit en therapeut Hartini van Rijssel uit hoe je in drie stappen jouw dopaminesysteem kunt resetten. Na het lezen van dit boek weet je hoe je dopamine vóór in plaats van tégen je kunt laten werken. Zo hervind je jouw drive, focus en creativiteit

Recensies (1)

Is Het dopamine-effect het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het dopamine-effect