Het edele brein van een zwijn

Het edele brein van een zwijn

Rank 6987 Gelezen 2 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 1
Lijsten 1   Topics 0
Vies, dik, lekker op de barbecue... Het is duidelijk: biggen, varkens en zwijnen zijn niet de meest glorieuze leden van het dierenrijk. En toch zijn varkens buitengewoon slim en sociaal. Ze houden van spelen, ze zijn lief en nieuwsgierig en ongelooflijk eigenwijs. Hoog tijd dus om te ontdekken wat ze écht in hun mars hebben.

In 'Het edele brein van een zwijn' gaat Matt Whyman, varkensliefhebber pur sang, op zoek naar het ware verhaal van het varken: van hun evolutie, gedrag en communicatie tot vriendschap, loyaliteit en gebroken harten. Boordevol fascinerende onderzoeksresultaten en grappige anekdotes: Het edele brein van een zwijn is een heerlijke ode aan misschien wel de slimste underdog in het dierenrijk.
Natuur

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00

Lezersrecensies (1)

Hoe slim zijn varkens?

door: Anneke 1 like
Bij het zien van de schitterende cover van Het edele brein van een zwijn van Matt Whyman is het voor te stellen dat mensen verliefd op het varkentje worden, hij of zij ziet er zo schattig en onschuldig uit. Je krijgt meteen een vermoeden dat het boek over hem of haar en zijn of haar soortgenoten...