Het einde van het einde van de wereld

In Het einde van het einde van de wereld behandelt Jonathan Franzen de grote literaire en menselijke thema’s die hem al sinds lang bezighouden. Of het nu gaat om de ingewikkelde relatie met zijn oom, zijn eerste, armoedige jaren in New York of zijn gedachten over de alarmerende afname van het aantal zangvogels op onze planeet: dit boek bevat alle tragische en komische aspecten van Franzens schrijverschap in handformaat. Het einde van het einde van de wereld is een portret van de ontwikkeling van een unieke en volwassen persoonlijkheid die worstelt met zichzelf, met de wereld van de literatuur, en met sommige van de grootste problemen van onze tijd - die in het huidige politieke klimaat zelfs nog groter worden.

Jonathan Franzen (1959) is een van de belangrijkste schrijvers van onze tijd. Hij brak in 2001 internationaal door met zijn meesterwerk De correcties, waarvoor hij de National Book Award ontving. Hierna verschenen de eveneens uiterst succesvolle romans Vrijheid en Zuiverheid.

Is Het einde van het einde van de wereld het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het einde van het einde van de wereld