Het geheim van het nachtegaalbos_voorplat_aanbieding_highres

De Morgen:

Het geheim van het Nachtegaalbos

Rank 4134 Gelezen 109 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 63 Favoriet 9 Recensies 24
Junior Artikelen 2 Lijsten 4 Spots 5   Topics 0   Leesclub

'Het geheim van het Nachtegaalbos' is een prachtig kinderboek over de kracht van fantasie. Grote thema's als verlies en rouw spelen een subtiele rol in het betoverende verhaal.

Dwalen in het Nachtegaalbos
Engeland, 1919. Na de dood van haar broertje verhuist de twaalfjarige Henrietta met haar familie naar een oud huis aan zee. Henri's moeder is zo verdrietig dat ze haar kamer niet uitkomt, en haar vader is veel weg voor zijn werk. Dan begint Henri maar op eigen houtje de omgeving te verkennen. Niemand merkt het als ze op een avond afdwaalt naar het enge bos achter het huis. Daar komt ze Mot tegen, een vreemde vrouw die Henri kan helpen haar familie te redden.

Verlies en verbeelding
In 'Het geheim van het Nachtegaalbos' komen grote thema's als verlies en rouw op een fijngevoelige manier aan de orde. Verhalen en sprookjes raken in Henri's gedachten verwikkeld met de mysteries en tegenslagen van de echte wereld. Haar verbeelding helpt haar een weg door de duisternis te vinden.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Gottmer
01 juni 2017
19 juni 2017

Rouw en verlies, mysterie en hoop

door: Anouk van Bruggen

Het geheim van het Nachtegaalbos vertelt het verhaal van de 12-jarige Henriëtta, die na de dood van haar broer Robert met haar ouders, zusje en kindermeisje naar de Engelse kust verhuist. ‘Huize Hoopvol’ zou een nieuw begin voor het gezin moeten zijn, maar met Henriëtta’s moeder lijkt het alleen...

Reacties op: Het geheim van het Nachtegaalbos