Het geliefde land

Het geliefde land

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Feelgood   Topics 0

Een indringende roman over wat een oorlog met familiebanden doet
Themis groeit in de jaren dertig van de vorige eeuw op in Athene, samen met haar oudere broers en zus. Als de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog Griekenland -binnenvallen en bezetten, raakt niet alleen het land, maar ook het gezin tot op het bot verdeeld. Themis’ oudste broer collaboreert met de nazi’s en haar zus heeft een verhouding met een Duitser, terwijl haar tweede broer bij het communistisch verzet zit.
Na de oorlog leidt de voortdurende verdeeldheid tot een -burgeroorlog, en Themis loopt van huis weg om zich aan te sluiten bij het communistische guerrillaleger. Daar maakt ze kennis met de uitersten van het leven; ze is getuige van enorme wreedheid, maar vindt ook haar eerste grote liefde. Als ze zwanger wordt, slaat de twijfel toe. Heeft ze wel het recht om haar kind een kans op een normaal leven te ont-zeggen? De keuze die ze uiteindelijk maakt, zal Themis’ -leven en dat van haar hele familie voor altijd bepalen.
De pers over Victoria Hislop
‘Meeslepend, fantastisch gedetailleerd en heel ambitieus.’ The Sunday Times
‘Een snelle, vlotte schrijfstijl, overtuigende sfeer en boeiende personages.’ The Guardian
‘Verfrissend, met grote aandacht voor detail, en behoorlijk gedurfd.’ The Independent

Romantiek
Boekerij