Het geluk van fietsen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 1
In dit boek fietst Kees Valkenburg door zijn hobbyleven en beschrijft hij de meest humoristische en onverwachte voorvallen. Met veel zelfspot beschrijft hij van alles wat met twee wielen te maken heeft: fietsreizen, kasseien, fietsgeschiedenis, marktplaats, studentenfietsen, mountainbikes en racefietsen. Het wiel is de beste uitvinding in de menselijke geschiedenis. De tweede plek is voor de fiets. Dat is logisch want als je het beste vermenigvuldigt met twee, dan heb je een tweewieler, een fiets. Wiskundig gezegd: wiel x 2 = ı Je zou niet kunnen verzinnen in hoeveel lachwekkende en bizarre situaties je met een fiets terecht kunt komen. En dat hoeft ook niet. Dat heeft Kees al gedaan… Kees Valkenburg (1971) is inkoopmanager en schrijft al langer persoonlijke verhalen (op een laag pitje). Tijdens een sabbatical in 2019 heeft hij zijn eerste boek geschreven. Hij geniet van fietsen, de natuur en van het dagelijks leven. Van het zien van details die anderen ontgaan. Met zijn scherpe waarnemingsvermogen ziet hij de absurde en humoristische kant van het leven. +

Elmar Uitgeverij
01 januari 2020

Reacties op: Het geluk van fietsen