Het grenzeloze brein

Al jaren denken we dat intelligentie genetisch bepaald is en dat we ofwel goed ofwel slecht zijn in bijvoorbeeld wiskunde of een taal leren. Jo Boaler, als hoogleraar verbonden aan Stanford University, laat in dit boek zien dat dit idee achterhaald en zelfs contraproductief is.

Ze doet al jaren onderzoek naar de manier waarop wij informatie tot ons nemen en onthouden. In dit boek introduceert ze in zes handzame lessen een baanbrekende nieuwe manier van leren, waardoor iedereen, ongeacht leeftijd of opleiding, zijn brein optimaal kan gebruiken.

Daarnaast laat ze zien dat uitdagingen en het maken van fouten onze hersenen versterken en ons sneller doen leren.

'Het grenzeloze brein' zal onze kijk op onderwijs en studeren radicaal veranderen en ons de vrijheid geven de wereld op een nieuwe manier te bekijken.

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is Het grenzeloze brein het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het grenzeloze brein