Het groot verzet

Gelezen 4 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

‘Ik leef nog omdat de campionissimo zijn leven heeft gewaagd voor mij en mijn familie.’ 'Het groot verzet' gaat niet over de ontsnappingen, de gesneuvelde vluchters en de dood of de gladiolen uit de koersverslaggeving. Dit boek gaat over echte gevechten op leven en dood van coureurs. In een echte oorlog. Over de Ronde van Vlaanderen in bezet België. Over Fausto Coppi aan het front en Gino Bartali in het verzet. Over een Tourbaas in de collaboratie en de wereldkampioen sprint in de martelkamers van de Gestapo. Over een Vlaamse kermiscoureur in Buchenwald en een Belgische baanwielrenner als paracommando tijdens de Bevrijding. Over twee vrouwen die in de Giro en de Tour alles wagen in hun strijd tegen machisme en fascisme. 'Het groot verzet' gaat over coureurs als helden, lafaards, slachtoffers en daders. Over echte mensen die in oorlogstijd echte keuzes maken.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen