Het grootste project van de mens

Aan welke toevalligheden hebben wij ons bestaan te danken? In 'Het grootste project van de mens' verbindt Lawrence Krauss de wereld zoals wij die kennen met de onzichtbare wereld om ons heen, die zich onttrekt aan intuïtie en directe waarnemingen. Krauss legt uit hoe ons huidige begrip van het heelal tot stand is gekomen en welke gevolgen dit heeft gehad voor ons bestaan. Hij neemt ons mee op een rondreis door de natuurwetenschap en laat ons kennismaken met de briljante pioniers die haar door de eeuwen heen hebben vormgegeven - vaak tegen de heersende politieke en religieuze doctrines in en met gevaar voor vervolging en verbanning. 'Het grootste project van de mens' combineert wetenschap met inspirerende achtergrondverhalen. Het resultaat is een indrukwekkend boek over de geschiedenis van de totstandkoming van het allergrootste theoretische bouwwerk dat de mens ooit heeft geconstrueerd. Van de grootste kosmologische samenhang tot aan de natuur op haar allerkleinste schaal.

Is Het grootste project van de mens het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het grootste project van de mens