Hetgrotemisschien
  Luister een fragment

Het grote misschien

Rank 2848 Gelezen 463 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 202 Favoriet 58 Recensies 19
Young adult Artikelen 6 Lijsten 4 Spots 9 Hebban 1000 732   Topics 0

Het ontroerend mooie debuut van John Green! Miles Halter is gefascineerd door Beroemde Laatste Woorden. Geïnspireerd door de laatste woorden van de Franse dichter Rabelais gaat hij op zoek naar een Groot Misschien. Niet door te sterven, maar door zich in te schrijven voor een kostschool in Alabama. Eenmaal aangekomen op Culver Creek maakt Miles kennis met zijn kamergenoot Chip Martin - de Kolonel - en met Alaska Young. Slimme, grappige, mooie, onvoorspelbare, sexy Alaska, voor wie Miles als een blok valt en die hem Het Grote Misschien in katapulteert - Miles ontredderd achterlatend. Het Grote Misschien is een meesterlijk debuut over vriendschap, grenzeloze verliefdheid en volwassen worden. Het laat zien welke onuitwisbare invloed de ene mens op de andere kan hebben en roept reminiscenties op aan die andere sensitieve, maffe en onvergetelijke jongvolwassenen uit The Catcher in the Rye en Dead Poets Society.

Young adult
Literaire fictie algemeen