Het Grote Rail Away Boek

Al meer dan 25 jaar is het treinreisprogramma Rail Away een vaste waarde op de Nederlandse televisie. ‘Het ultieme rustmoment van de dag’. ‘Zen voor de ogen’. Zo omschrijven kijkers het programma. Vanuit je luie stoel de treinreis en uitstapjes meebeleven zonder zelf op reis te hoeven. Dat is Rail Away, een programma waarin de treinreis en de beleving centraal staan. In een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt, laat Rail Away zien hoe duurzaam en plezierig het reizen per trein is.

Maar er komt heel wat bij kijken voordat een aflevering wordt uitgezonden. Welke routes zijn interessant en willen de mensen ter plaatse meewerken? Er moeten vergunningen worden aangevraagd voor het filmen op perrons en bij de machinist. Na de opnamen wordt het beeldmateriaal tot een logisch geheel gemonteerd. De commentaarteksten worden geschreven en ingesproken en de componist bedenkt muziek passend bij de aflevering.

Dit koffietafelboek neemt u mee achter de schermen bij het productieproces van het programma. Het geeft u een indruk van de mooiste reizen van de afgelopen jaren, op de meest bijzondere locaties over de hele wereld!

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen