Het hart van de honingbij

In Het hart van de honigbij vertelt Helen Jukes over hoe, als ze net dertig is, haar het verstikkende gevoel bekruipt dat ze gevangenzit in een hectisch, leeg bestaan. Ze beseft dat ze haar levensstijl drastisch zal moeten veranderen als ze meer betekenis aan haar bestaan wil geven. Dan geeft een groep vrienden haar een bijzonder cadeau: in het voorjaar zal ze een bijenvolk krijgen. Daarmee begint Helens eerste jaar als bijenhouder. Maar wat betekent het ‘houden’ van iets ontembaars als bijen eigenlijk? En wat is de impact daarvan op haar eigen leven? Het hart van de honingbij is een inspirerend boek over het houden van bijen, onze relatie met bijen en leven in de huidige maatschappij.

Is Het hart van de honingbij het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het hart van de honingbij