Het hart van de leeuw

‘Het hart van de leeuw’ van Joanne Bischof is een meervoudig bekroonde historische roman over een circus in Virginia waar de uiteenlopende werelden van dompteur Charlie Lionheart en verpleegster Ella samenkomen in een verboden vriendschap, die beiden hoop en liefde geeft.

Virginia, 1890. Een circus strijkt neer in de stad Raonoke. Dompteur Charlie Lionheart is wanhopig: zijn babynichtje Holland heeft hoge koorts. Hij brengt haar naar het ziekenhuis, waar verpleegster Ella haar uiterste best doet om Holland beter te maken, niet wetend welk afschuwelijk geheim Charlie en Holland met zich meedragen. Stukje bij beetje leert Ella het gouden hart van Charlie kennen.. En naarmate hun vriendschap dieper wordt, laat Charlie de geheime wereld achter de coulissen zien, waar Ella ontdekt hoe hoop geboren kan worden uit opoffering.

‘Een warm geschreven roman… ik kijk uit naar meer!’ – Christelijkeboeken.info over ‘De zoete geur van appelcider’

Historische roman (populair)
KokBoekencentrum Fictie