Het hoogsensitieve brein

Hoe kan het dat hoogsensitieve personen informatie zo anders opmerken, verwerken en intenser reageren? Waarom ervaren ze vaak stress en sociale afwijzing? Sinds de Amerikaanse psychologe Elaine Aron eind jaren negentig de naam "hoogsensitiviteit' introduceerde, zijn er evenveel zinnige als onzinnige uitspraken gedaan over deze eigenschap. In dit boek presenteert Esther Bergsma de laatste wetenschappelijk inzichten over de werking van het "hoogsensitieve brein', dat op veel vlakken aantoonbaar verschillend functioneert van dat van niet-hoogsensitieve mensen. Ze ontwikkelde op basis van die wetenschappelijke inzichten een model dat handvatten biedt aan professionals in de gezondheidszorg, het onderwijs en aan therapeuten en coaches die zich willen verdiepen in hoogsensitiviteit. Haar doel: dat iedereen – en vooral de hooggevoelige zelf – deze eigenschap beter begrijpt én waardeert. Hoogsensitiviteit biedt ongekende talenten die pas duidelijk worden als we de vis niet langer vragen te klimmen, maar zijn kwaliteiten als zwemmer erkennen.

Is Het hoogsensitieve brein het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het hoogsensitieve brein