9789491190179_front

Het huis aan de singels

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

‘Ik wou dat iemand me de weg zou wijzen. Kom, we gaan een andere kant op, dan komt het goed. Ironisch genoeg was het Peter die mij meestal de weg wees. Maar hoe kan ik hem nu in hemelsnaam nog volgen?’ Tijdens een tripje naar de Wadden gaat er iets mis in de driehoek die Daphne tot dan toe met haar ouders vormde. Alles begint te schuiven. Herinneringen komen boven: mooie herinneringen aan de roemruchte salons die haar ouders hielden in hun huis aan de singels en aan de reizen die ze met z’n drieën maakten. Maar ook gitzwarte herinneringen, die ervoor zorgen dat Daphne los probeert te breken uit die driehoek. Het huis aan de singels is een aangrijpende, fijnzinnige roman over een zorgvuldig weggestopt familiegeheim, het menselijk onvermogen, de kwetsbaarheid van een opgroeiend meisje en de dunne lijn tussen geloven en weten. ‘In een indrukwekkend zuivere en vlotte stijl neemt Tine Versteegh je mee in het leven en de gedachten van een beschadigde jonge vrouw, een vrouw die je na afloop zou willen ontmoeten om in een woordeloos gebaar van troost even je armen om haar heen te slaan.’ ~ auteur Jan Vantoortelboom van onder meer 'De verzonken jongen' en DDWD-boek van de maand 'Meester Mitrailette'.

Literaire fictie algemeen
Uitgeverij Donkigotte
22 november 2021
29 november 2021
9789491190179

Reacties op: Het huis aan de singels