Het huis op kippenpoten

Rank 6311 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Het enige wat de twaalfjarige Marinka wil, is een vriend. Een echte vriend. Niet zoals haar huis op kippenpoten. Oké, het huis kan tikkertje en verstoppertje spelen, maar Marinka verlangt naar een mensenvriend. Iemand met wie ze kan praten en waar ze geheimen mee kan delen. Maar dat is moeilijk als je oma een Yaga is, een bewaker die doden naar het hiernamaals begeleidt. Het is nóg moeilijker als je in een huis woont dat over de hele wereld heen zwerft… En nog erger: Marinka wordt getraind om een Yaga te worden. Dat betekent geen school, geen feestjes – en geen speelkameraadjes die langer dan een dag in haar leven blijven.

Wanneer Marinka de kans krijgt om een echte vriend te maken, overtreedt ze alle regels… met verschrikkelijke gevolgen. Haar geliefde oma verdwijnt op mysterieuze wijze, en het is aan Marinka om haar terug te vinden – ook als dit betekent dat ze een gevaarlijke reis naar het hiernamaals moet maken

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Volt
22 april 2021
22 april 2021

Reacties op: Het huis op kippenpoten