Huis van de moskee
  Luister een fragment

Het huis van de moskee

Rank 2444 Gelezen 2080 Aan het lezen 36 Wil ik lezen 457 Favoriet 209 Recensies 35
Literatuur & Romans Artikelen 5 Lijsten 14 Spots 6 Hebban 1000 56   Topics 0
Het huis van de moskee vertelt het meeslepende verhaal van Aga Djan. Wanneer de religieuze leiders van Iran radicaler worden, moet hij als belangrijk man de spanningen in de samenleving proberen te bezweren. Inmiddels werd Het huis van de moskee vertaald in 30 talen en is er een speelfilm in voorbereiding. Kader Abdolah ontvluchtte midden jaren tachtig zijn vaderland Iran en vestigde zich in 1988 in Nederland. Hij begon met het schrijven van verhalen, waarvan er enkele werden gepubliceerd in tijdschriften, tot hij in 1993 zijn debuut maakte met de bundel De adelaars. Het was een veelbelovend begin van een bijzondere carrière. Langzaam maar zeker veroverde Abdolah het Nederlandse lezerspubliek, met prachtige romans als Spijkerschrift en Het huis van de moskee. Die laatste werd zelfs gekozen tot tweede beste Nederlandse roman aller tijden.

Colibri
01 januari 2005
01 augustus 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Reacties op: Het huis van de moskee