Het innerlijk universum

Morton Hunt
Waarom hebben sommige mensen een goed geheugen en andere niet? Kunnen we ons geheugen verbeteren? Kunnen we echt logisch redeneren? Kunnen computers ons de baas? Hoe kunnen we een nieuw probleem beter oplossen?

Bij onze geboorte zijn wij bepaald geen onbeschreven blad. Onze hersenen zijn voorgeprogrammeerd om onze ervaringen op een bepaalde manier te interpreteren, en deze programmering bepaalt voor een belangrijk deel de structuur van het menselijk denken.

Aan de hand van voorbeelden en testjes beschrijft Morton Hunt in Het innerlijk universum hoe de menselijke geest werkt. Hoe wij honderden miljarden brokjes informatie opslaan, verwerken en weer beschikbaar maken, en zo een innerlijk universum van symbolen creƫren die op hun beurt de wereld om ons heen manipuleren. Op toegankelijke en humoristische wijze toont hij ons de werking van ons geheugen, de manier waarop wij denken en redeneren en een nieuw probleem aanpakken.

Is Het innerlijk universum het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het innerlijk universum