Het is allemaal jouw schuld!

Het is allemaal jouw schuld!

Bijna 40% van alle huwelijken eindigt tegenwoordig in een scheiding. Iets dat vanuit veel liefde is ontstaan, kan heel pijnlijk eindigen. Vaak gaat er aan een scheiding al een lange voorgeschiedenis vooraf waarbij beide (ex)partners elkaar over en weer gekwetst hebben en de emoties steeds hoger oplopen. We leggen de schuld bij de ander en raken daardoor steeds verder verwijderd van elkaar en van onszelf.

In Het is allemaal jouw schuld leert Willemijn van Strien (1963) de lezer haar of zijn eigen aandeel te nemen in het conflict. Daar komt heel wat bij kijken waar we ons niet bewust van zijn. Iedereen kan leren hiermee om te gaan, maar tegelijkertijd komen we erachter dat hoewel de oplossingen simpel zijn, de toepassing niet eenvoudig is. Zeer vroeg aangeleerde patronen blijken het aanleren van nieuw gedrag in de weg te zitten.

Dit boek geeft je de handvatten om de relaties in je leven te verbeteren.

Willemijn van Strien heeft haar eigen coachpraktijk in Zeist. Zij werkt daar onder andere als (overleg) scheidingscoach en relatietherapeut.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
S2 Uitgevers
28 januari 2022
28 januari 2022

Reacties op: Het is allemaal jouw schuld!