Het is niet alleen water & brood!

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Aangrijpende, grappige, spannende en emotionele verhalen, geschreven door een arrestantenwacht bij de politie

Voor Frans Peperzak, arrestantenwacht is geen dag hetzelfde. Van wat er zich in de cellengang en in de cellen van het politiebureau afspeelt, hebben velen nauwelijks weet. Wie zijn 40 verhalen uit zijn boek leest, zal op een indringende manier ontdekken hoe heftig het er soms aan toe kan gaan.

"Scholieren, junks, advocaten, huismoeders, je kunt het niet bedenken of ik zie ze hier binnenkomen. En ongeacht hun achtergrond worden we als arrestantenwacht regelmatig uitgescholden en bedreigd. Ze zeggen dat ik de kanker kan krijgen! Ik ben een klootzak, teringlijer, kankerwout, racist en tyfushond. Maar ook ben ik vader en moeder, arts, psycholoog en psychiater", vertelt Peperzak.
Er is hem in de zestien jaar dat hij arrestantenwacht is in Nijmegen weinig bespaard gebleven door arrestanten die volledig uit hun dak gingen. Zo werden zijn tanden al eens uit zijn mond geslagen, liep hij een gehoorbeschadiging en zelfs PTSS op. "Toch laat ik me het plezier dat ik in mijn werk heb niet ontnemen. Ik heb het mooiste vak dat er bestaat", aldus Peperzak in zijn boek.

01 januari 2020

Reacties op: Het is niet alleen water & brood!