Het kamermeisje

Het kamermeisje

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 0

Het kamermeisje van Nita Prose gaat over Molly, een eenzame, wat zonderlinge en onopvallende jonge vrouw. Ze is geknipt voor haar werk als kamermeisje in het Regency Grand Hotel, waar ze de kussens opschudt en de vuiligheid, het stof en de geheimen van de gasten wegveegt. Echt níémand ziet haar staan. Letterlijk. Maar ze komt ongewild in de spotlights te staan wanneer ze Mr Black, een beruchte en steenrijke gast, dood in zijn bed aantreft. Zo wordt ze van onopvallend kamermeisje opeens hoofdverdachte in een moordzaak en belandt ze in een web van leugens. Hoe kan ze daar nog uit ontsnappen? Gelukkig krijgt ze hulp uit onverwachte hoek, maar zal het op tijd zijn, vóór de moordenaar opnieuw toeslaat?

Opgezet als een detective van Agatha Christie is Het kamermeisje van Nita Prose bovenal een hartverwarmende roman over iemand die nét wat anders is dan de rest. De roman toont dat elk probleem opgelost kan worden door vriendschap en saamhorigheid.

‘Een onweerstaanbare, verfrissende roman. Cosy crime, maar bovenal een verhaal met heel veel gevoel.’ – Lisa Jewell

‘Een hartverwarmende roman over een unieke heldin. Fantastisch.’ – Santa Montefiore

Ambo|Anthos
07 februari 2022