Het kan ook nooit normaal

Het kan ook nooit normaal

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De bekendste politieagent van Nederland geeft een unieke kijk achter de schermen.

Een zakkenroller aanhouden, een lichaam zoeken in een donkere woning, een slechtnieuwsgesprek voeren, iemand die suïcidaal is proberen te helpen, een reanimatie uitvoeren of een uit de hand gelopen ruzie sussen: Lieke doet het allemaal, en soms zelfs allemaal op dezelfde dag.

Lieke Hester is hoofdagent bij politiebureau Burgwallen in Amsterdam. Ze blogt en vlogt als Liekeschrijft, haalt graag ijskoffie in Amsterdam-Noord en is gek op de reuring van de Wallen. In Het kan ook nooit normaal doet ze een boekje open over haar leven als agent. Haar inspirerende, beangstigende, spannende, grappige en altijd bijzondere verhalen zijn een ode aan haar werk, haar dappere collega’s en alle hulpverleners.

‘Liekes verhalen laten je lachen, sidderen en huilen. Ze geeft een prachtig inkijkje in de mens achter het uniform. En los van een fijne schrijver, is ze ook nog eens een tof mens.’ Mayra Louise, auteur van Op je lijf geschreven

‘Verhalen als een knal voor je kanis. Lieke is Mokum op z’n best.’ Kluun
‘Je angst en je onzekerheid overwinnen om je dromen waar te maken: Lieke deed het als politieagent en nu ook als auteur. In haar verhalen komt haar kern naar boven: een betrokken, lief mens met oog voor haar omgeving. Daarmee raakt ze de lezer en leert ze ons een waardevolle les.’ Wendy van Dijk

Literaire non-fictie algemeen
Harpercollins
05 april 2022
05 april 2022

Reacties op: Het kan ook nooit normaal