Het keerpunt

Bijna iedereen vindt verandering moeilijk. En dat geldt zeker voor de grote gebeurtenissen die een leven bepalen: scheiding, verhuizing, ontslag, ziekte, pensioen, de dood. We hebben allemaal de neiging om daaroverheen te leven en zo snel mogelijk weer over te gaan tot de orde van de dag. We proberen instinctief verdriet te vermijden, maar het resultaat is vaak een zekere verarming.

Hoe kun je dan het beste omgaan met de ingrijpende veranderingen in je leven? In haar verhelderende nieuwe boek laat de beroemde Britse psychotherapeute Julia Samuel aan de hand van tal van voorbeelden zien hoe je ze op zo’n manier het hoofd kunt bieden dat je er sterker uit komt. Van de vrouw die moet beslissen of ze haar man wil verlaten voor een jongere minnaar, tot de vader die een ernstige medische diagnose krijgt. Van de jonge moeder die worstelt met het besluit weer aan het werk te gaan, tot de jongen die te maken krijgt met de nasleep van zijn coming-out, en de vrouw die na haar ontslag de draad weer moet oppakken.

Belangrijke dilemma’s die te maken hebben met familie, liefde, werk, gezondheid en identiteit komen in dit boek tot leven aan de hand van ingrijpende persoonlijke ervaringen. Op deze manier biedt Samuel inzicht en houvast in hoe we de omgang met uitdagingen in elke levensfase kunnen verlichten.

Is Het keerpunt het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het keerpunt