Het kleine leven van Norbert Jones

Rank 5672 Gelezen 90 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 69 Favoriet 8 Recensies 22
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 3 Top25's 3   Topics 0

De zevenenzeventigjarige Norbert Jones leidt een rustig leven. Hij heeft een liefdevol huwelijk, is vader van een ambitieuze dochter en geniet sinds twaalf jaar van zijn pensioen. Vol overgave stort hij zich op zijn liefste bezigheid: verzamelen.

Ruim 19.000 voorwerpen vonden in de loop der jaren hun weg naar Norberts garage. Ieder object uniek, verzameld in een poging het verleden te behouden. Maar wat doe je met zo'n collectie als je er achter komt dat je niet lang meer te leven hebt? Norbert besluit een nostalgiewinkel te openen. De verzamelde rekwisieten verkoopt Norbert in ruil voor een bijzonder verhaal. Een proces van loslaten begint, waarbij Norbert niet alleen afstand moet nemen van zijn collectie, maar ook van zijn geheimen, naasten en van het leven zelf.

Het kleine leven van Norbert Jones is een aangrijpend verhaal over verlies, nostalgie, liefde en ouder worden.

Xander Uitgevers B.V.
16 november 2015
18 november 2015

Marloes Auteur

Het zou altijd te vroeg zijn geweest

door: Marloes 2 reacties

"Mannen van zevenenzeventig huilden niet. Zeker niet om zoiets onbenulligs en onontkomelijks als de dood." Pensionado Norbert Jones slijt zijn dagen met het bekijken en schoonmaken van zijn uitgebreide verzameling spullen en het archiveren en analyseren van de krant, wanneer hij op zijn 77e hoort...

Reacties op: Het kleine leven van Norbert Jones