Het land van Merkel

In Het land van Merkel analyseert Frits Boterman de periode waarin Angela Merkel als bondskanselier van Duitsland een leidersrol in Europa kreeg toebedeeld. Merkel werd geconfronteerd met een reeks crises waardoor Duitsland en Europa zwaar onder druk kwamen te staan: de eurocrisis, het Griekse drama, de annexatie van de Krim en de Russische interventie in Oost-Oekraïne, de vluchtelingencrisis, internationaal terrorisme en de dreigende breuk met Turkije. Welke rol heeft Merkel in deze crises gespeeld en hoe moeten we haar leiderschap beoordelen? Wat heeft haar bewogen honderdduizenden vluchtelingen in Duitsland toe te laten en welke gevolgen heeft deze beslissing gehad voor haar positie?

Is Het land van Merkel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het land van Merkel