Het Langebaan Schaatsen in het Coronajaar

Auteur H.V. Anderz houdt al vanaf het begin van het Ard- en Keessie tijdperk in de zestiger jaren van de vorige eeuw, allerlei lijstjes met uitslagen en records van het Langebaan Schaatsen bij en nu in dit afgelopen schaatsseizoen, zag hij zijn kans schoon om die lijstjes, aangevuld en compleet gemaakt uit een enorm aantal andere bronnen, te gebruiken in dit boekje over het Schaatsen in dit bijzondere corona-jaar

Het Langebaan Schaatsen was in dit Corona-jaar 2020-2021 toch wel heel bijzonder. Alle wedstrijden stonden in eerste instantie al wel gepland, maar vanwege de overal ter wereld geldende corona-maatregelen konden er een groot aantal helaas niet doorgaan. In de zogenaamde Thialf-Bubbel in het Friese Heerenveen, creëerde men een tegen corona beveiligde omgeving, waar een groot deel van de geplande schaatswedstrijden toch gehouden konden worden.

En..., als klap op de vuurpijl brak er dit jaar ook nog eens bijna een landelijke Elfstedenkoorts uit....!

Lifestyle & Vrije tijd
Bergsporten