Het Leger van Steen

Het Leger van Steen

Gelezen 49 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 52 Favoriet 4 Recensies 5
Fantasy & SF Lijsten 1 Spots 3   Topics 0
Het Leger van Steen is het derde en laatste deel van Terry Goodkinds gloednieuwe trilogie De Kronieken van Nicci. Het is gebaseerd op een van de meest geliefde personages uit zijn wereldwijde succesreeks De Wetten van de Magie en de daaropvolgende Richard & Kahlan-romans.

Nicci, Nathan Rahl en de jonge zwaardvechter Bannon verblijven nog altijd in de legendarische stad Ildakar nadat een grote interne strijd de slaven bevrijdde en de machtige bestuursraad ten val bracht. De onvoorspelbare tovenaar-commandant Maxim is echter ontkomen, en terwijl hij de stad ontvluchtte heeft hij de versteningsspreuk die vijftien eeuwen geleden het leger van generaal Utros in steen veranderde laten oplossen. Duizenden half stenen soldaten uit lang vervlogen tijden zijn nu ontwaakt, en hebben een van de grootste vijandelijke commandanten uit de geschiedenis als leider.

Nicci, Nathan en Bannon moeten Ildakar helpen deze onbreekbare belegering te overleven, en ze moeten daarbij alle magische verdedigingsmechanismen die de legendarische stad nog heeft inzetten. Maar terwijl generaal Utros de stad gegijzeld houdt en zijn krachtige leger loslaat op de nietsvermoedende Oude Wereld, arriveert een nieuwe, krachtige vijand vanuit de zee.

Nicci weet dat de slag zich niet tot de stad zal beperken; als ze deze dreiging niet kan stoppen, kunnen twee onverslaanbare legers door de Oude Wereld trekken, en misschien zelfs wel D’Hara bereiken.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
De Kronieken van Nicci (3)
Marion Drolsbach Niels van Eekelen
Luitingh Sijthoff Fantasy