Het leningrad-dieet

Het leningrad-dieet

Gelezen 5 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 21 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0
Buurmeisjes Oxana en Lena groeien op in een armoedige voorstad van Sint-Petersburg en doen alles samen. Overdag praten ze nooit over de dingen
die ze sinds kort ’s nachts met elkaar doen als Lena bij Oxana blijft slapen.
Wanneer de bleke, slungelige Lena gescout wordt als model en naar China vertrekt, blijft de vollere Oxana gefrustreerd achter. Ze zoekt haar heil bij een schimmige website waar meisjes competitief gewicht verliezen dankzij recepten uit de tijd van het beleg van Leningrad; tijdens de Tweede Wereldoorlog waren de inwoners door jarenlange voedseltekorten gedwongen tot extreem creatief en caloriearm koken. Soep van leren riemen, gehaktballen van boekomslagen en graspuree: afvallen was nog nooit zo makkelijk!
De Geus
10 september 2019

Lezerswaarderingen

Artikelen over Het leningrad-dieet

Meer artikelen

Hebban recensie

Marjolein Hebban Recensent

Romantische liefde of praktische liefde

door Marjolein op 15-10-2019

Het romandebuut van de Russisch-Duitse Wlada Kolosowa (vertaald door Elbert Besaris) is een boek over twee zestienjarige beste vriendinnen die een eentonig leven leiden in een arme voorstad van Leningrad. Dan wordt Lena gescout door een modellenbureau en vertrekt naar Shanghai. Dat klinkt glamoureus, maar in feite verandert er weinig aan haar troosteloze leven. Ze moet daar aan eindeloos veel...